آکادمی زبان آتیکو

انواع مدرک های بین المللی زبان انگلیسی

انواع مدرک های بین المللی زبان
مدرک‌های بین المللی زبان

شکل‌گیری ارتباط برای هر انسانی بخش مهمی از زندگی روزمره است و استفاده از زبان راحت‌ترین و بهترین راه برای برقراری ارتباط به شمار می‌رود. زبان بین المللی جهانی انگلیسی است و 400 میلیون نفر در جهان زبان مادری انگلیسی دارند.

اگر فردی قصد مهاجرت به کشور‌های انگلیسی زبان را داشته باشد، اولین قدم مسیر او، اخذ یک مدرک بین المللی زبان انگلیسی معتبر است.

راه‌های زیادی برای تقویت زبان به صورت خودخوان یا کلاس با اساتید وجود دارد اما با توجه به مدرک بین المللی زبانی که قصد دارید دریافت کنید، زمان و تمرینی که باید به یادگیری اختصاص دهید متغیر است. انتخاب منابع درست، کتاب‌ها و کلاس‌های زبان برای اخذ مدرک زبان، اهمیت زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم مدرک های بین المللی زبان را بررسی کنیم.

 انواع مدرکهای بین المللی زبان انگلیسی

  • مدرک بین المللی زبان تافل
آزمون تافل
آزمون تافل

آزمون تافل مخفف test of English as a foreign language به معنای آزمونی برای سنجش زبان دوم است.

این آزمون از سال 1964 تا کنون در حال برگزاری است و نزدیک به 20 میلیون نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند. آزمون تافل در 150 کشور جهان اعتبار دارد و بعد از قبولی در آزمون تا دو سال می‌توانید از اعتبار ان استفاده کنید.

جهت قبولی در این آزمون باید 4 مهارت listening، writing، speaking و reading شما سنجیده شود. هر بخش از 0 تا 30 امتیاز و مجموعه آزمون 120 دارد. شما می‌توانید تافل را به صورت کاغذی (PBT)، اینترنتی(IBT) و کامپیوتری(CBT) امتحان دهید.

در ایران و کشور‌های دیگر مراکزی زیر نظر ETS آزمون‌های تافل را برگزار می‌کنند. دانشگاه‌های انگلیسی زبان کشور‌های مختلف با ارائه این مدرک، به شما پذیرش می‌دهند.

  • مدت اعتبار: 2 سال
  • زمان جوابدهی: 5-6 روز بعد از روز آزمون
  • ارزیابی توسط چهار متخصص
  • مدرک بین المللی زبان آیلتس
آزمون آیلتس
آزمون آیلتس

آیلتس آزمونی بین المللی و مخفف عبارت International English language testing system به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است که در 130 کشور جهان اعتبار دارد. اولین آزمون آیلتس در سال 1980 پایه‌گذاری شد.

این آزمون به دو شکل آکادمیک(دانشگاهی) و جنرال(عمومی) برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس آکادمیک برای ادامه تحصیل و پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی در مقطع کارشناسی یا بالاتر، زبان مناسب است. آزمون جنرال آیلتس برای افرادی است که برای کار مهاجرت می‌کنند.

آزمون آیلتس در سه ساعت برگزار می‌شود و 4 مهارت listening، reading، writing و speaking شما را بررسی و ارزیابی می‌کند. شما باید برای رزرو زمان آزمون سه ماه قبل از طریق مراکز معتبر ثبت شده، اقدام کنید.

سه بخش listening، reading، writing در روزی جداگانه نسبت به speaking ارزیابی می‌شوند.

  • مدرک آیلتس دو سال اعتبار دارد.
  • هزینه این آزمون 220 دلار است.
  • محدودیت سنی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد.
  • آیلتس آزمونی آزمایشی به نام mock دارد که برای سنجش میزان توانایی شما قبل از آزمون مناسب است.
  • می‌توانید به نسبت نمره خواسته شده از کشور یا دانشگاه مدنظرتان، میزان نمره خود را تطابق دهید.
  • مدرک بین المللی زبان دولینگو
آزمون دولینگو
آزمون دولینگو

در دوران کرونا و شیوع بیماری، کسانی که قصد گرفتن مدرک بین المللی زبان مثل آیلتس یا تافل داشتند، با استفاده از آزمون دولینگو، با هزینه کم و مقرون به صرفه به صورت آنلاین، مدرک بین المللی زبان خود را دریافت کردند.

در این آزمون با استفاده از وب‌کم شما به سوالات پاسخ می‌دهید و در صورت تقلب یا نگاه کردن به غیر از دوربین و مانیتور از آزمون حذف می‌شوید.

از مزیت‌های این آزمون و مدرک زبان بین المللی دولینگو می‌توان به در دسترس بودن در تمام روز‌ها و ساعت‌ها و ارزیابی و پاسخ‌دهی سریع اشاره کرد.

این آزمون مانند تافل و آیلتس چهار مهارت listening، reading، writing و speaking را در آزمون خود بررسی می‌کند. جهت شرکت در آزمون علاوه بر ارائه شناسنامه و پاسپورت، باید اینترنتی با سرعت مناسب، وب‌کم و میکروفون داشته باشید.

  • هزینه شرکت در این آزمون 49 دلار است.
  • هنگام آزمون از دفترچه یادداشت و هدفون و ایرپاد استفاده نکنید.
  • پس از دو روز نتایج آزمون خود را دریافت خواهید کرد.
  • مدت آزمون کمتر از یک ساعت است.
  • در ماه دو بار می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.
  • مدرک بین المللی زبان FCE
آزمون FCE

مدرک FCE مخفف عبارت The First Certificate in English است و دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. نمرات این آزمون A، B و C برای قبولی و D، E و F به معنای رد شدن است. نتایج و نمرات این آزمون قابل تطابق با مدرک CEFR است.

آزمون FCE به دو شکل کتبی و کامپیوتری زیر نظر مراکز تحت نظر دانشگاه کمریج در سراسر جهان برگزار می‌شود.

در این آزمون 4 مهارت listening، reading، writing و speaking زبان‌آموز بررسی می‌شود و پس از قبولی اعتبار این مدرک دائمی است و پس از یک بار قبولی در این آزمون نیازی به تجدید اعتبار ندارید.

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، این آزمون در کشور ایران برگزار نمی‌شود.

  • هزینه شرکت در این آزمون و اخذ مدرک بین المللی زبان FCE، 160 یورو است.
  • ثبت نام برای آزمون از طریق سایت دانشگاه کمبریج انجام می‌شود.
  • این آزمون دو بار در سال برگزار می‌شود.
  • مدرک بین المللی زبان PTE
آزمون PTE
آزمون PTE

این آزمون زبان مخفف عبارت pearson tests of English است. این آزمون از آیلتس و تافل ساده تر است اما اعتبار کمتری دارد.

این آزمون توسط انتشارات پیرسون تنها به صورت کامپیوتری در مراکز معتبر برگزار می‌شود و نتایج چند روز بعد از آزمون به دست شما می‌رسد. در آزمون PTE معمولا دو مهارت شما همزمان با هم ارزیابی می‌شوند و مدت زمان آن نزدیک به سه ساعت است.

این آزمون متاسفانه در ایران برگزار نمی‌شود و در کشور‌های دیگر هزینه‌ای بین 150 تا 220 دلار دارد.

آکادمی زبان آتیکو

آموزشگاه زبان آتیکو با پرورش اساتید زبان و برگزاری کارگاه‌های یک روزه و دوره‌هایی مثل IELTS TTC به صورت آنلاین، اساتید آموزش زبان را تربیت کرده و آماده تدریس به زبان‌آموزان می‌کند.

شما می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها آموزش زبان خود را در موسسه‌های معتبر شروع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا