آمادگی برای تدریس آیلتس

سرفصل‌های مقاله

یک مدرس زبان انگلیسی لزوما نمی‌تواند مدرس آیلتس هم باشد. در تدریس آزمون آیلتس نکات و بخش‌هایی باید بررسی شود که نیاز به آموزش در یادگیری دارد.

در این مطلب قصد داریم به مسئله آمادگی برای تدریس آیلتس بپردازیم.

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس مخفف International English Language Testing System به معنای نظام بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است.

آیلتس یکی از آزمون‌های مهم و تاثیرگذار برای مهاجرت و پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور است. این آزمون چهار مهارت Listening، Speaking، Speaking و Writing را مورد آزمایش قرار می‌دهد و نمره و کارنامه‌ای مطابق توانایی‌های شما را ارائه خواهد داد. بسیاری از کشورهای دنیا مثل استرالیا، آمریکا، کانادا، نیوزلند و خیلی کشور‌های دیگر نتایج و نمرات این آزمون استاندارد بین‌المللی را به رسمیت می‌شناسند.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس

این آزمون با نمره 0 تا 9 ارزیابی می‌شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل نمره سطح ۷ را می‌پذیرند. داشتن سن حداقل 16 سال و پاسپورت با تاریخ معتبر از موارد الزامی برای شرکت در آزمون آیلتس است.

نتایج آزمون بین 13 الی 15 روز بعد از امتحان اعلام می‌شود و کارنامه نهایی به اداره پست فرستاده شده یا مستقیم به داوطلب داده می‌شود.

نکته‌های تدریس آیلتس

برای تدریس آیلتس اولین قدم شناخت دقیق این آزمون و بررسی چالش‌های سر راه زبان‌آموز برای گرفتن نمره مناسب است. تعیین سطح زبان یک زبان‌آموز برای معرفی کتاب و کلاس هم سطح، می‌تواند راه موثری برای تدریس بهتر آیلتس باشد. نمرات مورد نیاز برای پذیرش در هر دانشگاه متفاوت است و مدرس آیلتس باید بتواند زبان‌آموز را منظور و هدف خود نزدیک کند.

تدریس چهار مهارت Listening، Speaking، Speaking و Writing به روش‌های متفاوتی احتیاج دارد که در ادامه بهترین نکات تدریس آیلتس در هر کدام از مهارت‌ها را بررسی کنیم.

  • تدریس لیسنینگ((listening آیلتس

اولین مرحله از آزمون‌های آیلتس تست لیسنینگ است. در این آزمون سی دقیقه‌ای فرد باید به یک فایل صوتی گوش داده و به سوالات پاسخ دهد.

زمان هر یک از فایل‌ها پنج دقیقه است و فرد زبان‌آموز باید برای هر فایل به 10 سوال پاسخ دهد. فایل‌ها اغلب به چهار مدل مکالمه دو نفره، مونولوگ، مکالمه آکادمیک و مونولوگ آکادمیک هستند.

سوالات به صورت چهارگزینه‌ای، پاسخ کوتاه و رسم نمودار است و به داوطلب اجازه داده می‌شود در صورت اضافه آوردن زمان به سوالات قبلی خود برگردد.

مدرس آیلتس می‌تواند به داوطلب آموزش دهد که چگونه از این زمان به بهترین شکل استفاده کند و با حفظ خونسردی و دقت به سوالات پاسخ دهد.

تدریس لهجه‌ها و تفاوت مونولوگ و دیالوگ می‌تواند در آزمون آیلتس بسیار کاربردی و مهم باشد.

  • تدریس ریدینگ(Reading) آیلتس

این بخش از آزمون شامل درک مطلب و پاسخ به سوالات آن است. این آزمون یک ساعت زمان دارد و با سه متن و 40 سوال، مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی شما را می‌سنجد.

سریع خوانی در این بخش از آزمون تاثیر بسیاری دارد. مدرس می‌تواند با ارائه درک مطلب‌ها و سوال‌های متفاوت و شبیه بخش ریدینگ آیلتس و تعیین زمان مشخص برای داوطلب، سرعت درک مطلب داوطلب را بالا ببرد.

کنترل و مدیریت زمان در بخش ریدینگ و تدریس آیلتس حرف اول را می‌زند.

  • تدریس رایتینگ(Writing) آیلتس

بخش رایتینگ یک ساعت زمان به داوطلب داده می‌شود تا به سوالات ارائه شده پاسخ دهد. از بخش‌های مهم برای نمره‌دهی در رایتینگ آیلتس می‌توان به صحیح بودن املا کلمات، کاربرد درست گرامر و پاسخ کامل به سوالات اشاره کرد.

باید به نکات کلیدی در پاسخ اشاره کنید تا مشخص شود که مفهوم سوال را به خوبی درک کرده‌اید.

  • تدریس اسپیکینگ((Speaking آیلتس

اسپیکینگ آیلتس سه بخش دارد و هر بخش سه یا چهار دقیقه طول می‌کشد. بخش اول سوالات عمومی، بخش دوم صحبت درباره موضوعی خاص و بخش سوم سوال و جواب است.

تمرین صحبت کردن به صورت عادی و روزمره به انگلیسی به داوطلبان می‌تواند کمک زیادی بکند. استفاده از کلمات معنادار و گفتگو با کسانی که نسبتا زبان خوبی دارند می‌تواند به داوطلب کمک کند.

آکادمی آتیکو، آموزش مدرسان زبان

آکادمی آتیکو به کمک اساتید بزرگ تدریس زبان، مدرسان زبان را به صورت آنلاین آموزش می‌دهد و با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های چند روزه، مدارکی جهت تدریس را به داوطلبان ارائه می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *